Totaal aantal pageviews

woensdag 11 juli 2012

nog net voor de bui.......

Nog net voor de bui aan een paar kiekies gemaakt...

In de border komt steeds meer in bloei..


de floxen of phloxen beginnen mooi te bloeien...


Deze phlox fotografeerde ik tegen acht uur 's avonds  en dan zie je ook de verandering van kleur.. overdag rozig en 'savonds prachtig paars !!


dit zijn Verbena's    Hastata's ,  stevige planten voor de border.





veronica doet het goed in de border

kan helemaal niet meer op de naam komen..... kreeg zojuist de naam door van  Elisabeth;    het is een  POTENTILLA (ganzerik)

deze dus !!

 de kogeldistel begint te bloeien....

op de voorgrond zie je een pelargonium,  waarvan ik enkele jaren geleden een stek kreeg van een tuinvriendin..........ze overleed 4 januari, dit jaar...


met een prachtige dubbele bloem met de naam "apple blossem" en steeds als ik de plant water geef denk ik aan  WIL.........

6 opmerkingen:

  1. Wat een schitterende herinnering aan jouw vriendin! en wat ziet je border er prachtig uit, hier bloeien de phloxen nog niet en die Pelargonium is dat een geranium soort? Je kunt wel merken dat het in het oosten warmer is dan hier, alles loopt hier een week of twee achter! Fijne dag
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig en een mooi nalatenschap van je vriendin!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie foto's weer.Hier ziet het er weer wat triest uit door de stort regen.Is de naam die je zoekt Potentilla [ganzerik],ik kan me herinneren dat ik ze ook in mijn andere tuin had ,ze ''kropen '' altijd zo leuk door de andere planten heen.
    Gr Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, dat kan ik me voorstellen. En dat je van een stek zo'n mooie struik krijgt, dan heb je een mooi aandenken!
    Je hebt weer prachtige bloemen laten zien. De kleuren van de phloxen zijn ook mooi.
    Fijne dag!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een prachtige herinnering aan je vriendin. Wat een mooie kleur.
    De vele regen is niet goed voor de bloemen. Na de stevige regen hier staan mijn petunia's er alweer zo zielig bij. De bloemen worden gewoon kapot geregend. Jammer, maar het is niet anders. Nu droog en zonnig, maar weer veel wind.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie bloemen bloeien er in je tuin en je hebt er mooie foto's van gemaakt.
    Leuk zo'n herinnering aan je vriendin met een stek van haar plant, zuinig op zijn..............gr.Conny

    BeantwoordenVerwijderen